Kaip veikia automobilio sankaba, turbina?
Kiekvienam vairuotojui reikėtų bent šiek tiek pažinoti savo automobilį, taip galima būtų išvengti rimtų gedimų ir kitų automobilio streikavimo. Naudinga žinoti kaip veikia automobilio sankaba, turbina, gali praversti ir kitų detalių veikimo principo žinojimas.
Automobiliuose su mechanine pavarų dėže labai svarbia dalimi yra sankaba. Žinant kaip veikia sankaba galima šiek tiek nutolinti jos keitimo ar remonto procedūrą, taip sutaupant nemažai pinigų. Pradžiai reikia suprasti, kas yra sankaba, ką ji atlieka. Tai mechanizmas, kurį sudaro smagratis, diskas, diskatorius, išmynimo mechanizmas ir keletas kitų smulkesnių bei ne tokių svarbių dalykų.
Užvestas variklis visą laiką sukasi, o kartu sukasi ir ratai, todėl reikalinga sistema, galinti laikinai ratus atjungti nuo variklio – tai daro sankaba. Ant pavarų dėžės veleno esantis sankabos diskas (sunkiasvorėse transporto priemonėse ar tose, kurios skirtos ypač aktyviam važiavimui, lenktynėms būna ne vienas, o keli diskai) yra prispaudžiamas prie smagračio. Nuspaudus sankabos pedalą specialūs guoliai (išmynimo mechanizmas) atitraukia sankabos diską nuo veleno ir tuo metu neperduodama variklio energija į pavarų dėžę, todėl ratai nesisuka (važiavimo metu jie sukasi patys dėl inercijos, tačiau papildoma galia nepaduodama). Atleidus sankabos pedalą velenai susijungia, sukasi vienu tempu ir variklio sukuriama galia perduodama į ratus.
Dėl dažno pavarų perjunginėjimo mieste sankaba dėvisi, dyla, todėl po kurio laiko gali tekti ją keisti. Tuo tarpu užmiestyje ji dyla kur kas lėčiau. Siekiant sumažinti dilimą reikėtų be reikalo nenaudoti sankabos, stovėti įjungus neutralią pavarą, o ne įminus sankabos pedalą. Apie pradėjusią prastai funkcionuoti sankabą gali pranešti sunkiau persijungiančios pavaros, pašaliniai garsai, variklio energijos perdavimas ratams net ir išmynus sankabos pedalą (jei nuspaudėte sankabos pedalą, automobilis neturėtų pradėti judėti iš vietos).
Supratus sankabos veikimo principą reikėtų pasidomėti ir kaip veikia turbina, kuri padeda gerokai padidinti automobilio variklio galią. Be viso to, turbinos veikimo principas gana ekonomiškas, kadangi čia panaudojamos išmetamosios dujos. Jos surenkamos specialiame kolektoriuje, greta kurio būna kompresorius. Surinktos išmetamosios dujos suka turbinoje esantį rotorių (specialų sraigtą padedantį gaminti energiją). Sukamas rotorius yra sujungtas su dar vienais sraigtais, kurie suspaudžia orą. Oras turi būti atvėsinamas kompresoriaus pagalba ir taip išgaunama papildoma jėga, be didesnių kuro sąnaudų. Žinoma, tik pradėjusi streikuoti turbina sumažina automobilio variklio galią, gali pakelti kuro sąnaudas ir skleisti nemalonius garsus. Pastebėję bent vieną iš šių dalykų turėtumėte pasidomėti turbinos tvarkymu – kuo anksčiau pastebėsite galimą gedimą, tuo pigiau turėtų atsieiti remontas.
Tinkama automobilio priežiūra be jokių papildomų žinių faktiškai neįmanoma, todėl vertėtų visuomet pasidomėti apie savo automobilį, peržvelgti jo naudotojo vadovą, ne tik laiku keisti tepalus ir kitas besidėvinčias dalis, bet pasikonsultuoti su išmanančiais asmenimis, kad vėliau netektų gailėtis didelių išlaidų remontui ar atsisveikinti su savo transporto priemonę.
Jei matote netikslumų, klaidinančios informacijos ar norite tinkamai papildyti konkretų straipsnį visiems įdomia informacija, rašykite mums el. paštu info@kaip.lt.
Komentarai:
Komentarų dar nėra. Būkite pirmi!Komentuoti: