Kaip įveikti baimę?

Grupė: SVEIKATA
Pasidalink:
loading...

Tikriausiai neįmanoma rasti nei vieno žmogaus pasaulyje, kuris niekada nejautė jokios baimės. Baimė – tai natūrali žmogaus reakciją į nepažįstamą objektą. Gal skamba ir keistai, bet baimė tai ne kas kitas kaip žmogaus apsauga. Baimė susižeisti padeda apsisaugoti nuo stiprių susižalojimų, baimė prarasti artimą, padeda rimtai apgalvoti savo veiksmus prieš ką nors darant ir panašiai.

Vis tik baimės gali būti labai skirtingos. Tai gali būti įvairios fobijos kokiam nors daiktui ar aplinkai, pavyzdžiui aukščio baimė, voragyvių baimė ar uždaros erdvės baimė. Taip pat galima bijoti tam tikrų gyvenimo įvykių, mokyklos egzaminų, naujo darbo ir kt. Fobijos dažnai laikomos liga, tokie žmonės nieko negali padaryti, jiems pradeda svaigti galva, juos ima pykinti, kitaip sakant dėl nemalonios aplinkos pradeda priešintis visas organizmas. Kelis kartus patekus į tokią padėtį žmogus to nemalonaus patyrimo pradeda bijoti dar labiau ir stengiasi padaryti viską, kad tai nebepasikartotų.

Vaikai turi daug fobijų, gali bijoti tamsos, likti vieni ir pan., bet vaikai dažniausiai tai išauga, tačiau norint, kad vaikas įveiktų baimę, tėvai turi jį palaikyti, nuolat skatinti ir mokyti. Padarius auklėjimo klaidų gali likti baimė visam gyvenimui, vaikui gali sutrikti vystymosi raida. Atrodytų baimės tėra smulkmena, kuri tam tikrais gyvenimo etapais turi būti įveikta, tačiau reikia žinoti kaip įveikti baimę, nes netinkamoje situacijoje baimė gali sukelti šoką, žmogus gali pradėti mikčioti arba prasidėti akių tikas, tokios pasekmės gali likti visam gyvenimui.

Pasidalink:

Vis tik kaip bebūtų su baimėmis turime išmokti gyventi ir susitvarkyti. Kiekvienas individualiai turi išmokti rasti būdų kaip įveikti baimę. Pirmiausiai reikia suprasti ko konkrečiai bijoma. Psichologai teigia, kad garsiai sau įvardinus baimę ji palengvėja. Žmogaus smegenys valdo visą informaciją, tačiau žmogus kalbėdamas dažniausiai reiškia mintis logiškai, dėl to pasakius baimę garsiai, logiškai suvokiama baimės esmė, taigi žmogus šiek tiek aprimsta.
Jei kylanti baimė yra dėl kokių nors gyvenimo situacijų, tokių kaip egzaminai, pokalbis dėl darbo ar kita panaši situacija, labai svarbu pasitikėjimas savimi, kuo geriau ir tvirčiau žmogus jausis tuo mažiau bijos. Taip pat galima pamėginti kalbėti prieš veidrodį, taip bus lengviau numalšinti auditorijos baimę.

Kartais žmogus turi kovoti su baimėmis per jėgą. Jei bijoma aukščio galima mėginti kuo dažniau lipti ant aukštų pastatų, savaime suprantama, tai turi būti saugi aplinka, tačiau tai kartojant daug kartų gali baimė praeiti, nes atsiras pasitikėjimas, suvokimas, kad tai nėra taip pavojinga ir baisu, kaip atrodo iš pradžių. Tokius baimės įveikimo būdus galima bandyti tik suaugusiems ir tik jiems tvirtai pasiryžus, vaikams taip galima sukelti rimtus baimės paralyžius ir psichologinį smūgį, vaikas gali net nustoti kalbėti ar atsirasti kitų sutrikimų, kurie bus dar sudėtingesni nei baimės.

Kartais tenka pabūti šiek tiek didesniais optimistais, reikia griežtai pasakyti sau „Aš galiu!“ ir tvirtinti tai sau kiekvieną dieną, per laiką žmogaus sąmonė tuo patiki ir pasidaro daug lengviau įveikti baimę. Taip pat bijoma daugiau kai žmogus įsitempęs, taigi galima pasistengti atsipalaiduoti, jei yra galimybė pailsėti šiltoje vonioje. Prieš miegą išgerti raminančių žolelių arbatos. Taip pat galima pasilepinti masažu ar bent pasiklausyti raminančios muzikos.

Pasidalink:

Dar vienas būdas kaip įveikti baimę tai paversti ją naudinga sau. Reikia sugalvoti priežastį dėl ko būtų naudinga įveikti baimę. Jei bijoma egzaminų tai sau pasakyti, kad dažniausiai dėl baimės gaunamas mažesnis pažymys, nes baimė blokuoja atmintį, todėl būtų naudinga įveikti šią baimę ir gauti geresnius pažymius.

Esant rimtoms baimėms, kurios iššaukia alpimą, pykinimą ir kitą nemalonų kūno pasipriešinimą galima pamėginti kreiptis pas psichologą. Jam reikės kuo plačiau paaiškinti dėl ko kyla baimė ir su tuo reiks daug dirbti. Psichologas duos specialias užduotis ir stebės reakciją jas atliekant, vertins kiek galima stumti į priekį, o kiek dar per anksti. Psichologo pagalba dažniau padeda tėvams su vaikais, nes specialistas gali nepakenkdamas vaikui padėti ir tuo pačiu pamokyti tėvus kaip reikia elgtis.

Patyrus stresą dėl stiprios baimės labai svarbu nurimti ir atsipalaiduoti, tam geriausia yra pabūti gryname ore prie vandens ar miške, giliai kelis kartus įkvėpti ir iškvėpti, kad prasivalytų plaučiai.

Niekada nereikia slėpti savo baimių, kiekvienas žmogus patiria vienokią ar kitokią baimę. Baimė kaip skausmas, tai signalas kuris parodo, kad artinasi pavojus, tačiau į tai reiktų reaguoti natūraliai ir stengtis, kad baimė taptų ne priešu, o apsauga. Reikia suprasti, kad jei dėl nieko nebijotume niekada nesusimąstytume apie ateitį ir darytume daug klaidų, kurios gadintų visą gyvenimą.

Jei matote netikslumų, klaidinančios informacijos ar norite tinkamai papildyti konkretų straipsnį visiems įdomia informacija, rašykite mums el. paštu info@kaip.lt.

Komentarai:

Komentarų dar nėra. Būkite pirmi!

Komentuoti:

Kiek bus 6+3=?  (patikrinimas, ar formą pildo ne "robotas")