Kaip išvengti depresijos, streso, nerimo?

Grupė: SVEIKATA
Pasidalink:
loading...

Kiekvienas žmogus turi per dieną atlikti tam tikrus darbus: kas dirba biure, kas turi rūpintis verslu, o kiti tiesiog rūpinasi šeima. Tačiau kiekvienas darbas reikalauja atsakomybės, laiko ir pastangų, o neplanuotos situacijos gali sukelti nerimą ar stresą. Ilgą laiką gyvenat įtampoje galima susirgti ir depresija. Taip organizmas kovoja su nepalankia gyvenimo situacija.

Gyvenant tarp žmonių neįmanoma apsieiti nepatiriant nerimo ir stresinių situacijų, tačiau galima žinoti kaip išvengti depresijos, streso, nerimo ir sugebėti valdyti savo jausmus bei emocijas. Svarbu, kad stresas ar nerimas nebūtų nuolatinė būsena, nes tokiu atveju kyla labai rimtas pavojus sveikatai.

Pasidalink:

Depresija – tai liga, kuria gali sirgti kiekvienas žmogus, nepriklausomai nuo jo amžiaus ar net gyvenimo sąlygų. Dažniausiai depresija susergama kai žmogus staiga psichologiškai paveikiamas kokių nors nemalonių išgyvenimų, netekties, o taip pat nelaimingos meilės atveju, nepasisekus mokslui ar praradus darbą. Žinoma, prisideda ir tai, jei nuolat gyvenama įtampoje. Žmonės sergantys depresija nebeturi gyvenimo tikslo, tampa vangūs, mieguisti. Depresija gali būti trumpalaikė, kuri dažnai net nelaikoma liga. Lengva depresijos forma neretai serga nėščios arba ką tik pagimdžiusios moterys, nes hormonų pakitimas ir nauja šeiminė padėtis stipriai paveikia kasdienius įpročius, o tai gali sukelti nerimą ir stresą. Tačiau nekreipiant dėmesio į nuolatinę blogą savijautą, miego trūkumą, neturint šalia artimųjų, kurie galėtų padėti galima susirgti depresija, kurią reiktų gydyti vaistais ar ieškoti kitų būdų kaip išvengti depresijos sukeltų problemų.

Nerimas yra normali žmogaus reakcija į aplinkos veiksnius, kuri atsiranda kai susiduriama su nepažįstama situacija. Dažnai tėvai nerimauja dėl vaikų, nes nežino kaip jie elgsis vienoje ar kitoje situacijoje. Įprastai nerimas kyla galvojant apie ateitį, nes tada suvokiama, kad ne viską galima kontroliuoti ir numatyti. Nesistengiant ieškoti būdų kaip išvengti nerimo ir jo priežasčių nerimas gali peraugti į stresą. Stresas stipresnė nerimo forma. Stresinėje situacijoje dažnai žmogus pradeda jaustis blogai, gali pakilti kraujo spaudimas ar kūno temperatūra, įsiskaudėti galvą. Didesnį ar mažesnį stresą galima pajusti kiekvieną dieną, tačiau tai, kaip jau minėta, neturi tapti nuolatine būsena.

Pasidalink:

Jaučiant, kad rutina pradeda erzinti reiktų paįvairinti savo dienotvarkę, visada galima rasti variantų kaip pakeisti tai, kas nusibodę. Paruošus vakarienę galima gražiai paserviruoti stalą, tai suteiks šventiškumo, bus jaukesnė aplinka. Prasiblaškyti puikiai padeda draugų kompanija, o norint ilgalaikių pokyčių galima užsirašyti į sporto klubą ar užsiimti kita mėgstama veikla.

Pasitaiko, kad sunkus darbas kelia rūpesčių ir žmogus išsenka, negali ramiai miegoti, pervargsta, tokiu atveju reiktų pamėginti ieškoti išeičių kaip pailsėti. Galbūt išeiti atostogų, pakeisti aplinką, paprašyti bendradarbių pagalbos. Taip pat labai svarbu turėti žmogų, kuris galėtų išklausyti ir paskatinti, suprastu Jus slegiančias problemas. Po įtemptos dienos padeda pagulėjimas šiltoje vonioje, galima į vandenį įpilti eterinių aliejų, kurių kvapas ramins ir padės pamiršti dienos sunkumus. Jei gyvenime susiklostė sudėtinga situacija, tačiau tai yra tik tam tikras gyvenimo etapas, kurį reikia pralaukti, galima sau padėti geriant raminančias arbatas: ramunėlių, čiobrelių, jonažolių. Subalansuota mityba, reguliarus sportas ir stabili dienotvarkė, padės atsipalaiduoti ir į viską reaguoti ramiau.

Pasidalink:

Jei kiekvieną dieną jaučiamas stiprus stresas žmogus tampa abejingas, visi atliekami darbai yra neproduktyvūs, nebesidomima naujienomis – tai gali reikšti, kad prasidėjo depresija. Tokios būsenos žmonėms dažnai atsiranda polinkis į alkoholį, tabaką, o laiku nesustabdžius depresijos gali kilti pavojus ir gyvybei. Norint užkirsti kelią depresijai reiktų pastebėti ilgalaikį stresą, būtent jis pereina į depresiją. Svarbu laiku ir pakankamai miegoti, tinkamai maitintis, stebėti, kad organizme netrūktų reikiamų vitaminų. Jei šalia nėra artimo žmogaus galėtų padėti psichologo konsultacijos, kartais užtenka tik išsikalbėti ir išlieti tai kas viduje susikaupę per ilgą laiką. Tai dažniausiai padeda ramesniems ir labiau uždariems žmonėms.

Pasirinkti tinkamiausią būdą kaip išvengti streso gali pasirinkti kiekvienas pagal savo individualius poreikius, o gyvenant ramiai ir patiriant kuo mažiau nerimo ar streso nebus pavojaus blogai nuotaikai ar depresijai. Ramus gyvenimas bus spalvingas ir turiningas, kiekviena diena atneš naujų potyrių ir išbandymų, kuriuos bus lengva ir malonu įveikti.

Jei matote netikslumų, klaidinančios informacijos ar norite tinkamai papildyti konkretų straipsnį visiems įdomia informacija, rašykite mums el. paštu info@kaip.lt.

Komentarai:

Komentarų dar nėra. Būkite pirmi!

Komentuoti:

Kiek bus 7+8=?  (patikrinimas, ar formą pildo ne "robotas")