Kaip išsirinkti dviratį?

Grupė: AUTO, MOTO

Šiltuoju metų laiku automobilį kai kuriose situacijose gali pakeisti dviratis, tačiau pirmiausiai reikia jį įsigyti, o norit įsigyti reikia žinoti kaip išsirinkti dviratį, kuris atitiktų Jūsų lūkesčius, tiktų planuojamoms kelionėms ar kasdieniam naudojimui.

Pirmaisiais žingsniais renkantis dviratį turėtų būti galimo sau leisti biudžeto nusistatymas bei ateities kelionių, planuojamų pasivažinėjimų įsivaizdavimas. Jei važinėsite daugiausiai po miestą tiks vienokie dviračiai, jei Jūsų kelionės neįsivaizduojamos be bekelių miške – visai kitokie dviračiai.

Dviračiai iki 300 eurų yra laikomi ekonomine klase, tinkami universalesniam, tačiau retam naudojimui. Jų gamyboje naudojamos pačios pigiausios, ne itin patvarios dalys, todėl tikėtis, kad dviratis atlaikys ilgas keliones – naivu. Tačiau kelis kartus per sezoną pasivažinėti parke su šeima – gana puikus pasirinkimas.

Kiek brangesni dviračiai jau gaminami kokybiškiau, yra laikomi geru pasirinkimu mėgėjams, kasdieniam naudojimui. Šie tinka ir dažnam naudojimui, ir leidžiantis į ilgesnes keliones, kadangi didesnė tikimybė, kad kelyje neims byrėti dalys. Be abejo, profesionalams, norintiems, kad dviratis būtų ne tik pramoga, bet ir labai aktyvus sportas vertėtų pasiruošti bent 1500 eurų, o siekiantiems aukštumų šiame sporte teks kišenę paploninti 5000 ar dar didesne suma.

Pagal naudojimo vietą, paskirtį dviračiai skirstomi į keletą skirtingų tipų: kalnų, miesto, visų dangų (universalūs), plento, sportiniai, skirti triukams, vaikiški ir kiti dviračiai. Pavadinimai išduoda, kur geriausia šiuos dviračius naudoti, tačiau prieš perkant dviratį vertą išsiaiškinti plačiau.

Kalnų dviračiai yra skirti bekelėms, važinėjimui ten, kur kelio danga ne ideali ar jos net visai nėra. Tokių dviračių padangos dažnai būna platesnės, tai suteikia stabilumo ir pravažumo. Kalnų dviračiai yra paminkštinti, montuojami amortizatoriai, kurie padeda sugerti smūgius, neišvengiamus prastos dangos keliuose ar miškuose, laukuose. Siūlomos tokios pavarų sistemos, kurios suteikia galimybę lengviau įminti į stačius kalnus. Dėl brangesnių dalių, tvirtesnio rėmo kalnų dviračiai nėra pigūs, retai kada pavyksta rasti ekonominės klasės kalnų dviratį. Be viso to, kalnų dviračiai dar skaidomi į įvairius, tinkamus greitam nusileidimui, tinkamus šuoliams nuo tramplinų ar tiesiog skirtus pasivažinėjimui po miškus.

Visoms dangoms tinkami dviračiai yra universaliausias sprendimas tiems, kurie negali apsispręsti, nenutuokia, kokia danga važinės dažniausiai. Šiuo dviračiu nebus taip patogu važiuoti mišku kaip su kalnų dviračiu, tačiau jis bus daug komfortiškesnis važinėjant miesto gatvėmis, dviračių takais ar susiruošus į tolimesnę kelionę. Šie dviračiai populiarūs ir paauglių tarpe, ir tarp tų, kurie dviračiu kasdien važinėja į darbą, o savaitgaliais traukia į gamtą. Žvelgiant į kainą – universalūs (hibridiniai) dviračiai gali būti tiek labai pigūs, tiek ir pakankamai brangūs.

Pasivažinėjimui mieste puikiausiai tinka miesto tipo dviratis. Šie dviračiai neturi daug pavarų, juose nėra brangių sistemų, tačiau užtikrinamas komfortas, tiesi laikysena, mynimas nėra sunkus, tačiau ilgose kelionėse tokio dviračio vairuotojai greitai pavargsta, tad jei dviračio ieškote ne tik pasivažinėjimui asfaltuotomis miesto gatvėmis ir dviračiams skirtais takais, toks dviratis Jums netiks. Kaina taip pat gali nustebinti, ne dėl dydžio, o dėl įvairovės. Paprasčiausi miesto dviračiai yra pigūs, tuo tarpu jei siūlomas retro dizainas, įmantresnės formos ar rėmą puošią garsūs prekiniai ženklai – kaina ženkliai pakyla ir siekia tiek, kiek kainuoja visai neblogas kalnų dviratis.

Miesto dviračius priminti gali turistiniai dviračiai, kuriuos realiai sieja tik dideli ratai. Dideli, tačiau nelabai platūs ratai leidžia mažiau minant daugiau nuvažiuoti, tvirtas, tačiau labai sunkus (jei gyvenate bute, o name nėra lifto – tai tampa didele problema) rėmas atlaiko ne tik keliautojo, bet ir bagažo svorį. Be to, toks dviratis yra patogus ne tik kelionėse, bet ir ramiam pasivažinėjimui po miestą, todėl jei negalite apsispręsti, pirkti kelioninį (turistinį) dviratį ar miesto dviratį – turistinis bus daug geresnis pasirinkimas.

Plentiniai, sportiniai dviračiai išsiskiria savo ypač plonais, dideliais ratais ir pūko lengvumo rėmu. Nors rėmo svoris neretai parodo tvirtumą, šiam dviračių tipui tai visai netinka, nes kuo mažesnis pačio dviračio svoris, tuo jis brangesnis. Plento dviračiai yra skirti tiems dviratininkams, kurie moka valdyti šią transporto priemonę ir prijaučia greitam važiavimui lygiais, asfaltuotais keliais. Menkiausias žvyras ar smėlis sukelia labai didelį diskomfortą, neretai priverčia persinešti dviratį. Plento, fintneso ir kiti šios grupės dviračiai yra patys brangiausi, kartais jų kaina viršija automobilio kainą, tačiau jei rimtai pasiryžote sportuoti – kodėl gi ne?

Dar viena brangus dviratis – elektrinis dviratis. Tai dviračiai, kuriuose yra elektros varikliai, akumuliatoriai, esant reikalui pakeičiantys ar papildantys minimą. Šie dviračiai vis dažniau sutinkami miestuose, ypač tuose, kur yra nemažai kalnų – po sunkios darbo dienos ar vykstant į darbą daug maloniau įvažiuoti į kalną be didesnių pastangų, per daug nepersistengiant ir nepervargstant, todėl jei kasdien minate pedalus ir jau įgriso koks nors kalnas galite išmėginti elektrinį dviratį, kuris visą tai palengvins. Žinoma, tai jau panašiau į važiavimą motoroleriu ar mopedu.

Žinodami dviračių tipus lengviau galėsite sau atsakyti kaip pasirinkti dviratį. Be abejo, vien tik tipo negana, reikia atkreipti dėmesį į amortizatorius, stabdžius, pedalus, formą, svorį ir kitus parametrus. Stabdžiai dažniausiai yra diskiniai arba kaladėlės. Kaladėlės trinasi į rato rėmą ir dviratis taip stoja, tuo tarpu diskas blokuoja rato sukimąsi, todėl tai mažiau kenkia diskui. Vis tik, tiek vieni, tiek kiti stabdžiai turi savo privalumų. Kadangi diskiniai stabdžiai yra efektyvesni ir mažiau bijo purvo, juos naudoja kalnų dviračių naudotojai ir gamintojai, tačiau dėl didesnio svorio bei kliūčių pritvirtinti kelioninius krepšius jų atsisako turistinių dviračių naudotojai bei plento entuziastai, kuriems kiekvienas papildomas gramas yra labai svarbus.

Išsirinkus dviratį reikia nepamiršti galiojančių kelių eismo taisyklių, reikalavimų ir rekomendacijų dviratininkams, todėl kartu būtinai reikės įsigyti skambutį, žibintus, kurie gali veikti nuo baterijų arba dinamos. Dinama šiek tiek apsunkina važiavimą, tačiau nereikia baimintis, kad akumuliatorius išsikraus. Stebulėje montuojama dinama neapsunkina važiavimo, tačiau patiems ją įmontuoti retai kada pavyks, reikia keisti arba visą ratą, arba kreiptis į specialistus. Be to, tai gana brangi sistema, todėl dažniausiai montuojama į brangesnius dviračius.

Labai svarbu įsigyti ir patikimą spyną, ypač jei dviratį planuojate kur nors palikti. Dažniausiai naudojami įvairūs trosai, tačiau vienos efektyviausių yra U formos spynos, kurios gaminamos iš storo ir tvirto plieno. Tokių spynų kaina nėra maža, tačiau tikimybė, kad ją vagys pašalins labai nedidelė. Be viso to, rekomenduojama dviratį apdrausti, registruoti policijoje.

Išsirinkus savo dviratį, nusipirkus visus jam reikiamus aksesuarus metas rasti tinkamą maršrutą ir pasidžiaugti nauju savo pirkiniu. Tam, kad kelionė būtų saugi reikia nepamiršti rekomendacijų, taisyklių, verta pagalvoti ir apie šalmą ar kitas apsaugas.

Jei matote netikslumų, klaidinančios informacijos ar norite tinkamai papildyti konkretų straipsnį visiems įdomia informacija, rašykite mums el. paštu info@kaip.lt.

Komentarai:

Komentarų dar nėra. Būkite pirmi!

Komentuoti:

Kiek bus 9+2=?  (patikrinimas, ar formą pildo ne "robotas")