Kaip sureguliuoti mitybą?

Pasidalink:
loading...

Kaip sureguliuoti mitybą?

Kiekvieną dieną turime valgyti tam, kad turėtume pakankamai jėgų atlikti dienos darbus, tačiau maisto pasirinkimas yra labai didelis ir per ilgą laiką įprantama prie skanaus maisto, kuris yra nesveikas. Žmogus, kuris niekada gyvenime nevalgė mėsainio, į jį negalės net pažiūrėti, jam tai bus tiesiog neskanu, tuo tarpu nuo mažens valgantys greito maisto restoranuose mieliau renkasi mėsainį nei šviežių daržovių salotas.

Mitybos įpročiai pradedami ugdyti nuo pat pirmos gimimo dienos ir net dar ankščiau. Vaikas, dar vystydamasis pilve, valgo tai, ką valgo jo motina, taip jis įpranta prie tam tikrų maisto produktų. Jei šeimoje niekada nėra valgoma žuvis, vargu ar vaikas ją mėgs, tiesiog jam jos skonis bus neįprastas ir nepriimtinas.

Savaime suprantama, kad nesveikas maistas ruošiamas naudojant tokius produktus, kurie sukelia tam tikrą priklausomybę ir tampa daug skanesni už sveiką maistą, tačiau jei taip nebūtų niekas to maisto nevalgytų, be specialių cheminių priedų jis yra neskanus.

Neteisinga mityba dabar yra masinė problema, dėl to žmonės kenčia viršsvorio problemas, serga širdies ir kraujagyslių ligomis. Kad to išvengti tėvai turi mokyti vaikus nuo mažens kaip sureguliuoti mitybą. Besilaukiančios ir maitinančios krūtimi moterys, turėtų stengtis valgyti kuo natūralesnį ir sveikesnį maistą. Natūralu, kad bus valgomas ne vien sveikas maistas, tačiau kaloringas ar mažiau vertingas maistas turėtų būti kuo rečiau sutinkamas racione.

Pasidalink:

Siekiant sureguliuoti mitybą neužtenka vien sveikai valgyti, reikia ir sportuoti. Sportas, padeda išvalyti organizmą ir pagreitinti medžiagų apykaitą. Pradėjus sportuoti mitybą bus lengviau reguliuoti. Reikia stengtis per dieną su maistu gauti kuo daugiau vitaminų ir mineralinių medžiagų, nereikėtų viršyti paros kalorijų normos. Norint užkąsti nebūtina iškart griebti bandelę, galima tai pakeisti morka, obuoliu, kitu vaisiumi ar daržove.

Tenka pastebėti, kad vartojant alkoholį beveik visada šalia valgomi užkandžiai, dėl to laikomasi nuomonės jog nuo alkoholio didėja svoris, tačiau tai nėra tiesa, savaime alkoholis pagreitina kraujotaka, todėl sudeginama daugiau kalorijų, tačiau svoris didėja, dėl nuolatinių užkandžių šalia alkoholinių gėrimų. Jie įprastai būna labai kaloringi ir sunkiai virškinami. Taip pat klaidinga manyti, jog tik vartojant alkoholį, galima numesti svorio, alkoholio poveikis tik laikinas, po kurio laiko alkoholis išgaruoja ir sulėtina medžiagų apykaitą, tai labai kenkia sveikam gyvenimo būdui.

Labai svarbu siekiant pakeisti savo mitybos įpročius, pakeisti požiūrį į maistą, maistas tai energijos šaltinis, todėl reikia valgyti ne tada kai mato akys, o tada kai yra tuščias skrandis. Valgyti reiktų 4-5 kartus per dieną nedidelėmis porcijomis, taip organizmas nuolat turės maisto, bet skrandis nebus perkrautas. Nuolat valgant didelėmis porcijomis skrandis išsiplečia ir taip žmogus pradeda jausti nuolatinį alkį.

Reikia stengtis valgyti kuo įvairesnį maistą, kad organizmas gautų kuo įvairesnių maisto medžiagų. Dažnai laikomasi dietų, kuriose reikia tam tikrą laiką valgyti vieną kokį nors produktą, agurkų dieta, grikių dieta ir panašiai, tačiau taip organizmas negauna pakankamai jam reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų. Taip pat dietos sukelia organizmui stresą ir po dietų jis dar labiau pradeda kaupti maisto atsargas. 

Pasidalink:

Cukrus ir riebalai taip pat būtini sveikam organizmui, tačiau jų paros norma yra pakankamai maža ir gaunama su kitu maistu, todėl po pietų suvalgius riebaus torto, jau yra viršijamas riebalų kiekis, taigi reiktų valgant pagalvoti apie riebalus ir cukrų maiste, jei planuojama valgyti tortą, maistas tą dieną turėtų būti gaminamas be riebalų ir cukraus. Cukrus ne tik didina nutukimo galimybę, dėl jo pradeda kauptis cholesterolis, kuris kenkia žmogaus sveikatai, taip pat dėl didelio cukraus kiekio kraujyje atsiranda didesnė rizika susirgti cukriniu diabetu.

Norint kuo greičiau sureguliuoti mitybą reikia stengtis gerti kuo daugiau skysčių, geriausiai tinka negazuotas tyras vanduo, tačiau nemėgstantys jo gali pradėti gerti vandenį su citrina ar kitais citrusiniais vaisiais. Taip pat geriau šviesią duoną pakeisti juoda, ji yra sotesnė, todėl bus suvalgoma jos mažiau ir taip bus išvengta persivalgymo. Prieš kiekvieną valgymą galimą išgerti stiklinę vandens, skrandis bus pilnesnis ir nebus vietos dideliam kiekiui maisto.

Pasidomėjus kaip sureguliuoti mitybą ir pradėjus sveikai gyventi nereikalingas svoris nukris savaime, nebereikės jaudinti dėl nereikalingų kilogramų, taip pat pagerės gyvenimo kokybė, mažiau jausis mieguistumas, bus daugiau energijos.

Kaip bebūtų ne visi turi valios ir laiko pradėti naują gyvenimo etapą ir pakeisti savo mitybos įpročius, be to ne visi sveiki maisto produktai yra visiems skanūs, todėl esant rimtesnėms problemoms, gydytojai gali pasiūlyti maisto papildus. Jei žmogus netoleruoja mėsos, gali trūkti tam tikrų maisto medžiagų, dėl to skiriami maisto papildai, kurie kompensuoja trūkstamų medžiagų stygių. Žinoma, cheminiai maisto papildai niekada nebus geriau už natūralų maistą, tačiau yra situacijų, kai tai vienintelė ir geriausia išeitis.

Sveikas gyvenimo būdas labai svarbus kiekvienam žmogui, tinkamai maitinantis ir aktyviai gyvenant sustiprėja imuninė sistema, produktyviau atliekami įvairūs darbai. O svarbiausia pagerėja savijauta. Žmonės, kurie skundžiasi depresija, pirmiausiai turėtų atkreipti dėmesį į savo gyvenimo būdą ir maisto racioną, šie maži dalykai gali stipriai pagerinti gyvenimą.

Jei matote netikslumų, klaidinančios informacijos ar norite tinkamai papildyti konkretų straipsnį visiems įdomia informacija, rašykite mums el. paštu info@kaip.lt.

Komentarai:

Komentarų dar nėra. Būkite pirmi!

Komentuoti:

Kiek bus 3+8=?  (patikrinimas, ar formą pildo ne "robotas")