Kaip mesti, nustoti gerti alkoholį?

Grupė: SVEIKATA
Pasidalink:
loading...

Alkoholis ne tik vaistai ir malonūs pojūčiai. Neretai alkoholio vartojimas tampa sunkiai kontroliuojamas ir ieškoma būdų kaip mesti gerti alkoholį, nustoti jį vartoti. Tačiau tik nedaugeliui žmonių tai pavyksta savarankiškai, be jokios papildomos informacijos ar profesionalų pagalbos. Dėl to siūlome prieš norint nustoti gerti alkoholį šiek tiek pasidomėti kaip ir kas vyksta, kokios priemonės padeda atsikratyti šio žalingo įpročio.

Pasidalink:

Pati pradžia metant gerti alkoholinius gėrimus – tikslo nusistatymas. Konkretizuokite dieną, kada visai nebevartosite alkoholio, tačiau, kad būtų lengviau, rekomenduojama nusistatyti kelis tarpinius tikslus, o galutinio tikslo nenusistatyti pernelyg anksti. Bandžiusieji mesti vartoti alkoholį rekomenduoja šiam reikalui skirti nuo 6 iki 12 mėnesių, priklausomai nuo Jūsų valios bei vartojamo alkoholio kiekio (kuo daugiau ir kuo dažniau geriate, tuo daugiau laiko Jums reikės norint atsikratyti alkoholizmo).

Tarpiniais tikslais galėtų būti išgeriamo kiekio kontrolė, pavyzdžiui, jei įprastai geriate po 2-3 bokalus alaus per dieną, nusistatykite išgerti nedaugiau nei 1 bokalą alaus kasdien ir turėkite tokį tikslą jau artimiausiam mėnesiui. Dar po mėnesio būkite nusistatę vartoti alkoholį ne dažniau nei 3-4 kartus per savaitę ir palaipsniui poreikis alkoholiniams gėrimams nyks.

Motyvacijos pridėti gali išlaidų stebėjimas. Dar prieš pasiryždami mesti gerti alkoholį pradėkite skaičiuoti, kiek kiekvieną mėnesį pinigų skiriate gėrimams, tuomet pradėję mesti pamatysite, kiek pinigų sutaupote, o tai, patikėkite, tikrai prideda motyvacijos šio žalingo įpročio atsikratyti kaip įmanoma greičiau.

Pasidalink:

Vien tik sustoti ir nebegerti tikrai nepavyks (be abejo, pasitaiko išimčių, tačiau išimtys yra retos), todėl reikia rasti kuo pakeisti įprastą pasisėdėjimą su draugais aludėje, stikliuko kilnojimą vakare ar įvairių alkoholinių gėrimų gurkšnojimą bežiūrint televizijos programas. Kuo puikiausiai gali padėti alkoholio vartojimo pakeitimas naudingesne veikla, tarp kurios ir bėgiojimas ar paprasčiausias pasivaikščiojimas.

Bėgiojimas ar pasivaikščiojimas ne tik pagelbės negalvoti apie alkoholinių gėrimų vartojimą, bet ir padės stiprinti imuninę sistemą, valyti organizmą nuo alkoholio per praėjusį laiką sukeltų problemų. Taip pat, sportas, aktyvus gyvenimas pakeis ir požiūrį į Jus, todėl jei kai kurie artimieji ar draugai nuo Jūsų buvo nusisukę dėl pernelyg dažno alkoholio vartojimo, pats laikas juos susigrąžinti, vėl pradėti bendrauti, kartu leisti laiką.

Jeigu galvodami kaip mesti, nustoti gerti alkoholį negalite pamiršti savo praeities, nuolat sukasi mintys apie lengvesnę išeitį – grįžimą prie stikliuko ar bokalo, vertėtų kreiptis į pagalbą. Pagalbą gali suteikti tiek psichologai, medikai, tiek detoksikacijos programas siūlantys žmonės ar net Jūsų artimieji, draugai. Draugai ar artimieji gali padėti palaikydami Jus, skatindami ir padėdami užsiimti kitomis veiklomis, skirdami Jums daugiau laiko, patys mažindami savo suvartojamo alkoholio kiekį, būdami su Jumis jo visai atsisakytų. Tokia, iš pirmo žvilgsnio menka, pagalba iš tiesų gali labai daug, todėl jei tik yra galimybė, neatsisakykite jokių pagalbos pasiūlymų, priimkite tiesiamą pagalbos ranką, nors tuo metu gali atrodyti, kad nenorite ne tik pagalbos, bet ir visai matyti kitų žmonių. Nenorintiems matyti kitų žmonių padėti gali naminiai gyvūnėliai, nuo mažyčių žuvyčių iki didžiulio šuns – viskas priklauso nuo Jūsų pomėgių, gyvenimo būdo ir noro.

Deja, net ir metęs gerti alkoholį žmogus gali greitai paslysti ir grįžti į pačią pradžią. Siekiant, kad taip neįvyktų, kad tikrai pavyktų atsisakyti kylančių pagundų vertėtų pradėti vengti žmonių, kurie nepalaiko Jūsų idėjos gyventi blaiviai, stengtis nesilankyti vietose, kuriose alkoholis liejasi laisvai (ypač tose, kur vartojamas Jums patinkantis gėrimas, pavyzdžiui alaus mėgėjams verta vengti aludžių, sporto barų).

Kuomet kils minčių vėl grįžti prie gėrimų vartojimo, prisiminkite tą sumą, kurią pavyko sutaupyti per mėnesį ar metus. Supraskite, kad jei vėl imsitės gėrimo, sutaupyti tiek nebepavyks, alkoholiui pinigai išeis kaip mat (ypač kai nuolat kyla jo kainos, akciziniai mokesčiai). Kaip jau minėta, sutaupyti pinigai – puiki motyvacija, o jei dar pavyks jų neišleisti, kaupti metus ar net kelis – džiaugsmas, kad Jums pavyko atsakyti į kurį laiką kamavusį klausimą kaip mesti gerti alkoholį bus tik dar didesnis.

Nuspręskite, užsibrėžkite keletą aiškių tikslų, imkitės jų vykdyti, nepasiduokite jokiai pagundai bei nenuleiskite rankų ir per kurį laiką Jums tikrai pavyks mesti gerti, atsisakysite žalingo ir brangaus įpročio, kuris gadina sveikatą bei žemina Jūsų orumą.

Jei matote netikslumų, klaidinančios informacijos ar norite tinkamai papildyti konkretų straipsnį visiems įdomia informacija, rašykite mums el. paštu info@kaip.lt.

Komentarai:

:)))2016-10-18, 19:29 Teisingai cia kalbama man yra 27metai ir as geriu jau10metu bet ne diena is dienos bet i savaite karta tai tikrai ir buna taip kad alaus bambalis labau rupi nei darbas nzn ka daryti koduotis bijau labai

Komentuoti:

Kiek bus 9+2=?  (patikrinimas, ar formą pildo ne "robotas")