Kaip sumažinti apetitą?

Pasidalink:
loading...

Vaikai nuvažiavę pas močiutę į kaimą neatsigina puodų, jiems vis kišamas maistas ir sakoma, kad jie nieko nevalgo. Taip buvo nuo senų laikų ir tikriausiai tęsis dar ne vienerius metus, tačiau antsvoris yra gana didelė šių laikų problema. Žmonės mažai juda, o greitai paruošiamas maistas labai kaloringas. Seniau niekas nebūtų pagalvojęs, kad vaikui reiktų riboti maistą dėl nutukimo, nes augant organizmui greita medžiagų apykaita reikalauja daug jėgų, o dabar viršsvoris didelė problema daugelyje pasaulio šalių tapus sėslesniems, daugiau laiko praleidžiant namuose, o ne gamtoje.

Pagrindinė nutukimo problema tiek vaikų, tiek suaugusiųjų tarpe – besaikis valgymas. Per laiką skrandis yra ištampomas, jis reikalauja daugiau maisto, o nesudegintos kalorijos virsta nereikalingais kilogramais. Viršsvoris nėra vien estetinis vaizdas, stambus žmogus gali būti tiek pat mylimas ir gerbiamas, tačiau tokie žmonės dažnai turi rimtų sveikatos problemų, yra sėslūs, nes sunku judėti, dažnos širdies ligos, kraujagyslių problemos, trumpesnė gyvenimo trukmė. Kuo ankščiau žmogus pradeda rūpinti viršsvorio naikinimu, tuo lengviau su tuo susitvarkyti ir mažesnė žala padaroma organizmui. Norint atsikratyti nereikalingų kilogramų reikia pirmiausiai pagalvoti kaip sumažinti apetitą.

Svarbiausia yra valgyti sveiką maistą ir vengti nuolatinių užkandžių. Prieš valgant patartina suvalgyti šviežių daržovių ar vaisių, toks lengvai virškinamas maistas sumažins vietą skrandyje ir suvalgomas maisto kiekis bus mažesnis. Taip pat galima prieš valgį išgerti stiklinę vandens, tačiau negalima gerti valgio metu, nes vanduo atskies skrandžio rūgštis ir maistas bus virškinamas sunkiau.

Pasidalink:

Valgyti reikia mažomis porcijomis, bet dažnai. Dažniausiai žmonių daroma klaida yra valgymas prie televizoriaus, kompiuterio ar skaitant. Reikėtų valgymą suprasti ne kaip papildomą veiklą, o kaip pagrindinę. Valgant reiktų susitelkti į maistą, kramtyti lėtai, neimti kito kąsnio kol pirmasis nenurytas, taip greičiau bus pajaučiamas sotumo jausmas. Kai kurie galvoja, kad kuo daugiau suvalgys vienu kartu, tuo ilgiau nesinorės valgyti, tačiau tai labai klaidinga nuostata. Iš tikrųjų suvalgius didelį kiekį maisto skrandis išsitempia, atsiranda sunkumo jausmas ir pradeda organizmas reikalauti dar maisto. Paprastai tokiu atveju pradedama norėti saldumynų, nes jie pakelia laimės hormonus ir laikinai žmogus pasijaučia sotus ir laimingas, tačiau po kiek laiko cukraus kiekis organizme nusileidžia ir vėl grįžtama prie alkio. Taip atsiranda užburtas ratas kurį labai sunku kontroliuoti. Atrodytų bloga jau nuo maisto, bet organizmas reikalauja daugiau.

Mažinti apetitą gali padėti ir mažesni įrankiai ir indai. Į mažesnę lėkštę tilps mažesnis kiekis maisto, o suvalgius geriau jausis ar dar reikia pakartotinai dėti maistą ar jau sotu. Valgant su mažesniu šaukštu ar šakute maistas bus valgomas ilgiau ir greičiau bus pajaučiamas sotumo jausmas. Turint valios galima likti šiek tiek alkanam, tačiau tam ryžtis gali tikrai ne kiekvienas žmogus, ypač sunkiai dirbant. Stengiantis mažiau valgyti reiktų rasti įdomios veiklos, kuri neleistų mąstyti apie maistą, taip pat labai padeda aktyvi veikla, sportas ar išvykos į gamtą.

Pasidalink:

Vietoj kasdieninio pyragėlio prie kavos, geriau suvalgyti juodo šokolado gabalėlį, taip organizmas gaus norimą saldumynų normą, o juodas šokoladas suteiks daugiau energijos nei riebalų. Norint numalšinti alkį galima suvalgyti morką. Taip pat gerai alkį slopina citrusiniai vaisiai.

Neretai žmonės stresinėje situacijoje patys to nejausdami nuolat ką nors valgo, reiktų tai stebėti ir kontroliuoti, nes organizmas streso metu sunkiai virškina maistą ir taip tik dar labiau apsunkinamas skrandis. Patiriant stresą geriau stengtis gerti kuo daugiau skysčių, taip nebus noro griebti ką nors valgomo.

Taip pat ieškant būdų kaip sumažinti apetitą labai svarbu yra geras ir kokybiškas miegas, normaliai pailsėjus organizmas nereikalaus energijos trūkumo kompensuoti maistu ir taip bus išvengiama nereikalingo maisto pertekliaus. Jei sunku vakarais užmigti galima išgerti ramunėlių ar kitų raminančių žolelių arbatos. Šiltas gėrimas nuramins, o natūralios žolelės padės valyti organizmą. Taip pat prieš miegą nereiktų prisivalgyti, geriausiai pavalgyti paskutinį kartą iki miego likus bent 2 valandoms. Tada organizmas galės ilsėtis, o maistas jau bus suvirškintas.

Nemažai moterų kankinasi ir alina save stengdamosi kuo greičiau ir lengviau numesti svorį. Bet pavargus nuo nesėkmingų bandymų pasiduoda ir pradeda naudoti reklamuojamus maisto papildus. Šie papildai dažniausiai daugiau savitaiga, nei reali nauda. Jų pardavėjai tikina, kad bus numalšinamas alkis, svoris savaime pradės kristi, tačiau cheminės medžiagos neigiamai veikia organizmą, neduoda reikalingų maistinių medžiagų. Yra sukurta labai daug ir skirtingų preparatų, apie kuriuos platintojai kalba kaip apie stebuklą, tačiau išmėginus juos realiai dažniau tik nusiviliama arba sulaukiama nemalonių rezultatų. Gali pradėti skaudėti skrandį, pūsti pilvą, svaigti galva. Todėl vaistus reiktų pradėti gerti tik rekomendavus dietologui ar gydytojui.

Pasidalink:

Sveikas ir aktyvus gyvenimo būdas gali išspręsti visas viršsvorio problemas. Pradėjus sveikai maitintis nebereikės galvoti kaip sumažinti apetitą, jis savaime taps normalus. Norėsis valgyti po nedaug, o svoris bus toks, kokio norite. Be geresnės sveikatos sveika mityba padės ir sutaupyti pinigų, nes nebereikės pirkti tiek daug užkandžių.

Jei matote netikslumų, klaidinančios informacijos ar norite tinkamai papildyti konkretų straipsnį visiems įdomia informacija, rašykite mums el. paštu info@kaip.lt.

Komentarai:

Komentarų dar nėra. Būkite pirmi!

Komentuoti:

Kiek bus 1+7=?  (patikrinimas, ar formą pildo ne "robotas")